2018-05-04

Klass 4 F Söderskolan höstterminen 1949

Här kommer ytterligare ett klassfoto från Olle Lundgren. Det är från Söderskolan som synes.

Så här skriver Olle:

Övre raden: Okänd, Göran Andersson (flyttade till Marstrand, pappan arbetade på bank), Leif (har för mig att han kallades ”loppan”, bodde i Filadelfiahuset på Packhusgatan), Harald Bruce, Leif Sandén, Olle Lundgren och lärarinnan Märta Strand.

Mittenraden: Lars Wall, Okänd, tvillingarna Per-Olof och Lars-Erik Andersson (eller möjligen tvärtom), Bengt-Åke Lingborn (bodde i Sagahuset), Lars-Åke Rodin (pappan hade cykelaffär), okänd flicka, Birgitta Schwartzman.

Nedre raden: Två okända flickor, Ulla Britta Hansson, tre okända flickor, Marianne Baldesjö, Ann-Marie Lundberg, okänd, Inga Lundberg.

Kom gärna med tillägg, förslag eller rättelser på namnen.  //

9 kommentarer:

  1. Jag tror att " Loppan " på bilden hette Rosell.
    P-O

    SvaraRadera
  2. Nedersta raden andra flickan från vänster är min mor Solveig Ström då Johansson Mvh Christer Ström

    SvaraRadera
  3. Inte LEIF Sandèn . Han hette LENNART Sandèn.

    SvaraRadera
  4. Olle Lundgren2018-05-07 10:17

    chang: Tack, du har naturligtvis rätt. Om jag minns rätt så kallades han alltid "Sandis" och det är kanske därför inte förnamnet blev rätt. Bodde borta vid Strömstadvägen tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart bodde i Bagges Gränd.

      Radera
  5. Hej Olle, var bor numera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olle Lundgren2018-05-12 12:19

      Don Carlos!
      Sollentuna strax norr om Stockholm.
      Är du en gammal klasskamrat?

      Radera
    2. Ja Olle! Jag heter Lasse Rodin. I skolan hette jag Lars-Åke! Du kommer nog ihåg mig som dålig fotbollsspelare ! 😁😁

      Radera
  6. En sen kommentar från Lars Wall
    Övre raden: längst till vänster, Lars Ivan
    Mittenraden: Okände pojken med fluga heter Bjarne (Johansson?)
    Undre raden: Flicka nr.4 från vänster, heter Ingrid. Okända flickan mellan Ann-Mari och Inga, heter Elisabet, vill minnas att hon flyttade till Husqvarna.

    SvaraRadera