2017-07-06

Vem kommer ihåg musikprofilen "SKRUVEN"?


Insänt av Bengt Hederén:

Hej Gunnar.
Jag har ett request till dig om en gammal musikprofil från Uddevalla som kallades för SKRUVEN.
Namnförfrågan ställdes för någon månad sedan av basisten Kalle Rydmark när vi träffades på promenaden Lingällsrundan här på Rörbäck.
SKRUVEN var basist och hade förmodligen en kort karriär men ingen kommer ihåg hans verkliga namn, vare sig Leif Westbring eller min kusin Jan Norrman som jag nyss pratade med i telefon. Enligt Janne deltog han kring 1954-1956 som basist i Uddevalla Orkesterförening och berömde sig för sin annorlunda fingersättning på basen.

Innan detta blir maniskt, ber jag dig om hjälp om hans namn så jag kan vidarebefordra detta till de jag hittills varit i kontakt med.
Du är mitt sista hopp, känn pressen.

Vänligen
Bengt H  //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar