2013-06-18

Uddevalla Rotaryklubb läggs ner

Idag var jag hos Uddevalla Rotaryklubb på deras lunchmöte på Riverside och höll föredrag. Som tack fick jag bl a denna Rotarymugg som skulle det visa sig vara en av de allra sista som klubben ger bort till sina föredragshållare.

Uddevalla Rotaryklubb läggs nämligen ner i kommande månadsskifte. Det var en stor överraskning för mig. Klubben är den äldsta av de tre Rotaryklubbarna i staden. Den bildades 1935 och blev alltså 78 år. Den nuvarande presidenten Ingemar Månsson går till historien som den siste.

Klubben består idag av 48 medlemmar och de erbjuds att gå över till Rotaryklubbarna Byfjorden eller Skansen.  Läs mer på www.bohusposten.se  //

4 kommentarer:

  1. Rotary är en klubb för män(iskor) som oftast är egna företagare och sitter och klappar sig på magen i sin självgodhet. Jag vet. För jag har varit och föreläst på många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självgodheten var namnet.

      Radera
  2. Säga vad man vill om Rotary men fina kaffemuggar har dom!
    /Mandrake

    SvaraRadera
  3. Inbördes beundran, jag klappar på dig så klappar du mig..............
    Är det vädret som diskuters eller...........

    SvaraRadera