2013-02-22

Mer om Väst-Expo

Insänt av Olle Lundgren:


"Gunnar!
När jag såg blogginlägget om Väst-Expo kom jag att tänka på att jag hade några bilder som kanske kunde vara av intresse som jag bifogar.
Bildkvaliteten är inte den bästa, jag hittar inte negativen utan detta är inskannade papperskopior i format 6x6. Jag tror att det är på Väst-expo årgång 1954 som jag tagit bilderna. Dom intressanta (och kvalitetsmässigt bästa) är dom på roboten som jag tror hette Zabor. Om jag minns rätt kunde "han" röra på armar och ben och jag tror också "han" kunde "tala". År 1954 var ju inte transistorn uppfunnen så "han" måste ha styrts med reläer och/eller elektronrör.
Det skulle vara skoj om någon annan har minnen av och information om Zabor.
Hälsningar
Olle"
Hästpolo
Modevisning  //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar