2012-10-28

Havsöringslek 2012



Insänt av Tom Gustavsen:

Hej Gunnar!
Jag har varit ute och spanat lite havsöringslek i vårt område. Sedan man införde fiskrestriktioner som en del av projektet 8 fjordar har fisket stadigt blivit bättre, leken likaså!


Kommande tisdag kommer jag guida intresserade vid några fina bäckar i området. Roligt att skåda dessa vackra skapelser i en sådan känslig del av cykeln!

Har klippt ihop en liten film från några besök under hösten.
Kanske något för din blogg?


Annars finns jag här www.tomgustavsen.se

Ha en fin höst!
MVH Tom Gustavsen

3 kommentarer:

  1. Magnus Helsing2012-10-29 19:41

    Vilken härlig film! Fantastiskt att se hur öringen leker. Jag kommer från Dalarna och har flugfiskat sedan 1980-talet i strömmande vatten rik på öring och harr. Så roligt att se hur havsöringen leker.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tog dig tid till att se filmen! Med ständigt arbete med att förbättra lekområden och införandet av strängare fiskeregler så kommer troligen fisket i Uddevalla kommun bli bättre i åren framåt. Du får testa öringfisket i havet också!
    MVH tom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magnus Helsing2012-10-31 21:26

      1998 provade jag Åbyfjorden, med gott resultat. Jodå, jag ska lägga mer intresse på fisket efter havsöring framöver. Jag tittar till din hemsida då och då och tycker du gör ett fantastiskt jobb för fisket i Bohuslän. Kommer nog att titta till vikarna i Ulvesund till kommande säsong....

      Radera