2009-09-04

Magnus Jacobsson kommenterar medias ansvar

Magnus Jacobsson (KD) ny ordförande i BUN har kommenterat mitt inlägg om medias ansvar. Jag lyfter upp kommentaren i detta inlägg:

"Tack Gunnar"

Spännande att det fins någon "riktig" människa som upptäckt att vi "icke riktiga människor - POLITIKER" bara är vanliga människor som även vi behöver någon form av arbetsordning för att kunna göra ett bra jobb. Utan ordning skapas kaos och det kaos som funnits i BUN har inte gagnat demokratin även om det har sålt en del lösnummer.

Nu kanske det blir något färre lösnummer men i gengäld får vi mer tid att göra det vi "icke riktiga människor" skall göra, nämligen jobba för att medborgarna får en kommun som man trivs i och som man kan känna stolthet över.

Väl medveten om att jag har varit med och tagit ett av mitt svåraste politiska beslut känner jag mig trygg med att BUN kommer att bli en välfungerande nämnd som i största möjliga enighet kommer att fatta beslut som gör att våra 10 000 barn och ungdomar kan vakna på morgonen och med både trygghet och glädje kan springa till förskolan och skolan.

Mvh
MJ"

2 kommentarer:

  1. Magnus for president

    SvaraRadera
  2. Yes! De andra politikerna är bara statister. Magnus är den som har koll.

    SvaraRadera