2008-10-26

Stora vattenskador på Gustafsberg


Det måste har regnat något kopiöst i natt. På förmiddagen blev jag uppringd från Gustafsberg och åkte ut direkt.

Då möttes jag av dessa syner. Nygjorda och en del äldre dräneringar har inte svalt allt vatten utan det har runnit ovanpå marken och orsakat stora vattenskador.

Värst är det runt badrestaurangen där vi i år lagt ner mycket pengar på just dränering och byte av vatten- och avloppsledningar. I väntan på att omläggningen av taket skulle bli klar har vi ännu inte asfalterat igen efter arbetena.

Möjligen var det tur i oturen? Jag har svårt att bedöma vilket som hade varit värst. Nu har vi "bara" att återställa de bortspolade lagren av massor och grus.

Innan jag kom hade det decimeterdjupa vattnet täckt hela Konditori Snäckans uteserveringsplats.

Efter att ha rensat bort en del löv som täppt igen en brunn började vattnet där i alla fall att sjunka.

Ja, det var bara att stilla titta på förödelsen och invänta tills vattnet slutar att rinna, så nu ber jag en bön att det inte skall regna mer. //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar