2008-07-14

UDDEVALLABLOGGEN HAR SEMESTER


Kära läsare!
Sedan jag började Uddevallablogga har det inte gått många dagar utan att jag lyckats skriva någonting. Och jag har varit utomlands och ändå lyckats rapportera. Från hotell i Fredrikshavn, Helsingfors och Berlin. Från Berlin blev det många rapporter, några med Uddevallaanknytning.
Den här gången har jag bestämt mig för att inte ta med datorn och det mobila bredbandet. Och mobilen skall användas sparsamt. Nej, nu skall det varvas ned ordentligt efter ett helt sjukt första halvår 2008, det mest arbetsintensiva i mitt nu 43-åriga yrkesliv.
Under elva dagar har jag således semester från båda mina jobb samtidigt. I den här husbilen far Ann-Marie och jag fram i sakta mak dit näsan pekar. Inga på förhand bestämda resmål, det är fördelen med husbil. Vi stannar när vi vill. Jo ett resmål är faktiskt bestämt. Värdsarvet Grimeton i Halland http://www.grimetonradio.se/ .
För övrigt blir det säkerligen besök i museer, kyrkor och andra sevärdheter i ett Sverige som ju är fantastiskt.
Och medan vi är borta semestrar en av döttrarna och hennes pojkvän i vår lägenhet och med vår bil för utflykter i Bohuslän.
Kön med obesvarade mejl har växt på senare tid och jag har därför många frågor att ta tag i då jag återkommer på bloggen omkring 24-25 juli. För övrigt får jag nu ganska ofta frågor som jag redan besvarat på bloggen. Så det kan löna sig att skriva in ett sökord här uppe till vänster och se om det blir någon träff.
PÅ ÅTERSEENDE!
Gunnar //

6 kommentarer:

  1. Titta gärna förbi Nordtorp. Här kan vi vid extrem värme se ljusen från masterna i Grimeton som hägringar. -lae

    SvaraRadera
  2. Önskar er en riktigt skön semesterresa. VÄLFÖRTJÄNT!!!
    Måste erkänna att jag är nyfiken på hur det är att färdas och bo i husbil. Kanske du har några ord om det med hem i bagaget.

    SvaraRadera
  3. Ha en bra och välförtjänt ledighet.
    BHK.

    SvaraRadera
  4. Du e värd en semester. Glöm inte att besöka Bexells Talande stenar, Öströö fårfarm, när du ändå är Grimeton.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Välkommen åter till bloggarnas underbara värld så småningom, en återkomst jag ser fram emot!

    SvaraRadera
  6. Tack Alla! Och Lae vet ju att jag tog honom på orden. I går kväll hälsade vi på Eva och Lae i Nordtorp, så nu vet vi vägen. Det var mycket trevligt!

    SvaraRadera