2008-06-26

Semester - och båten till jobbet



Så har man då snart haft semester en vecka, från Bohusläns museum. I praktiken innebär det att jag nu kan jobba ännu mer på Gustafsberg.



Man borde ju inte ha det så här, men lite (!) vilseledd blev jag då jag fick frågan av kommunstyrelsens ordförande Staffan Cronholm om jag kunde tänka mig att bli förvaltande direktör för Gustafsbergsstiftelsen. Min fråga tillbaka var förstås: "Hur mycket jobb är det"? - "10 % på vintern och 50 % på sommaren, svarade Staffan.



Jag förmodar att han var helt okunnig om uppdragets omfattning. När jag träffade honom i samband med hans avgång som kommunstyrelsens ordförande sa jag att jag nog hade hört fel. "Du menade förstås 110 % på vintern och 150 % på sommaren?" Han log till svar.



Just nu är vi 15 anställda, varav åtta är säsongsanställda på badhotellet och vandrarhemmet. Mitt första halvår har varit intensivt minst sagt. Badrestaurangen har förstås varit det största arbetet. Restaureringar, ombyggnad av restaurangköket, ny krögare, dräneringsarbeten etc etc. Och så jobbet på museet därtill. Men då och då inträffar stunder då jag kan njuta av den fantastiska miljön och att allt nu är igång.




I dag tog jag båten till jobbet och det var härligt. Och ibland har jag cyklat strandpromenaden och det är också en höjdare. Alltför ofta har jag dock tvingats att ta bilen för att hinna förflytta mig mellan mina båda jobb.



På väg in mot Gustafsbergs brygga passerade vi Lillön. Den ser man ju för det mesta på långt håll så jag passade på att se lite extra.
Om man tittar på kartan, som jag publicerade i samband med dragningen av den blivande överföringsledningen, ser man att Lillön faktsikt är en liten bergstopp. Och inte så liten heller!

Väl framme gick jag direkt till badrestaurangen och åt lunch. Där satt jag och lyssnade på SR Västs Sommarradion med vår nye landshövding i direktsändning från Kungsgatan. Och det var mer än en gång som jag skrattade högt där jag satt, ensam vid bordet. De andra gästerna tittade på mig.

Om du missade sändningen så kan du 30 dagar framåt lyssna på den här http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1225279&BroadcastDate=&IsBlock=0

och här http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1225330&BroadcastDate=&IsBlock=0 //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar