2008-05-09

Lämnade Sörkullen redan 19.30 - släckte med cider


Nu har MM, som jag skrev om angående branden på Sörkullen, hört av sig:
"Hej!
Jag heter, som du kanske redan vet, M M. Genom en kompis fick jag reda på att du har publicerat ett inlägg på din blogg om mig & mina kompisar när vi grillade.
Det stämmer att vi grillade där, men en av oss släckte engångsgrillen med cider (som du också kan se på bilden) innan vi gick. Jag har också läst på din blogg att du har fått rapporter om att det pågick en grillfest vid Sörkullen samma kväll och att man hade använt sig av cementringen som finns på plats. Vi använde oss inte av den, vi gick ifrån Sörkullen runt 19.30 och vi var bara tre stycken.
Jag tycker också att det är tråkigt det som hände, och jag uppskattar verkligen att du gav oss en chans att förklara. Om jag kan vara till hjälp mer eller om det är något annat du undrar över, så får du gärna höra av dig.
Mvh M"
Tydligen har då M och hennes kompisar inte något med branden att göra och vad jag hört var det fler ungdomar på platsen och antagligen också senare på kvällen. Dock vill jag å det bestämdaste varna för att ställa engångsgrillar på träunderlag. Överhuvudtaget tror jag att många inte förstår hur farliga de är.
I kväll när jag cyklade strandpromenaden från Gustafsberg cyklade jag förbi flera grillplatser varav ett antal säkerligen var engångsgrillar. Tycks vara väldigt populärt - och farligt.//

1 kommentar:

  1. Ja, jag skulle nog gått vidare med uppgifterna till polisen. Det är HELT oansvarigt att ställa en engångsbrill direkt på ett träunderlag och faktum är att de här grillarna är mycket mer svårsläckta än man kan tro. Rätt korkat också med tanke på att där finns en grillplats. Glöd kan ha legat och pyrt i engångsgrillen och därefter ha antänt anläggningen flera timmar efter det att de lämnat platsen.

    Man noterar att ungdomar tycks ha väldigt svårt med nedskräpning. Skeppsviken ser ut som en soptipp efter en varm sommarkväll. Är det verkligen så svårt att ta med sig sitt eget skräp?

    //Nattvandrare

    SvaraRadera