2008-03-23

Rent mjöl i påsen?

Såg ni den nye franske stjärnsimmaren Alain Bernard som igår slog svenske världsrekordhållaren Stefan Nystrand på 100-meter fritt vid EM-simningarna?

Bernhard slog sitt eget världsrekord från semifinalen samma dag och fick tiden 47,50. Tvåan Nystrand simmade in på 48,40. Det är ren och skär utklassning vilket betyder att Sveriges och Nystrands drömmar om olympiskt guld i Peking nog måsta stanna vid just drömmar.

Men det som skrämde mig mest var att se fransmannen vid sidan av de övriga simmarna. Hans muskler i axelpartiet var bland det grymmaste jag sett och fick mig att tänka på den klassiska bilden på Ben Johnson på startlinjen vid OS i Seul. Johnson fråntogs som vi vet sina guld efter dopningskontrollen.//

2 kommentarer:

  1. Jo det är sant ser riktigt stor ut
    men man måste ju ändå utgå från att alla idrottsmän är rena tills motsatsen är bevisad.
    Problemet är att vi aldrig misstänker våra egna idrottsmän eller kvinnor.
    Charoltte Kalla skulle ju också kunna vara dopad?

    SvaraRadera
  2. Jovisst är det så. Jag sa inte att han ÄR dopad. Men jag reagerade på hans väldiga muskler. Har inte sett något liknande trots sex år med svenska elitsimmare på Idrottsplutonen. De ser närmast ut som spaghetti i jämförelse.

    SvaraRadera