2008-02-10

Willes armbandsur


Apropå det tidigare inlägget om Lindelöfs ur så har jag fått denna berättelse av Wille Ängermark:

"Hej, den här klockan köpte jag 1974 på Lindelövs av din far. Jag skulle få en klocka i present av min svärfar. Han lämnade mig 500 kr. Jag gick naturligtvis till Lindelövs och talade med din far som jag kände. (Om det har jag berättat tidigare). Han öppnade en låda och tog fram denna klockan och sa: "Denna skall du få för 500 kr, den är gammal och tjockare än de nya - guld på stål. Den är utmärkt och jag anser att urverket är mycket fint". Jag slog till och det har jag aldrig ångrat och egentligen kostade den mer. Jag bytte band på den härom året hos en urmakare i Vänersborg, och han visade mig en ny Seamaster och då kostade den 9000 kr".//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar