2008-02-28

Om Uddevallabloggen

Just nu har jag många obesvarade frågor i min e-postbrevlåda. Det är naturligtvis inte bra men har sin förklaring. Inte minst beror det på att jag sedan årsskiftet har två arbetsgivare, Bohusläns museum och Gustafsbergsstiftelsen. Det kommer dock att lätta efter denna veckans utgång då jag fr o m 1 mars lämnar ansvaret för den interna servicen på Bohusläns museum. Min kollega Mari Trollvik tar över den delen av min tjänst.

Jag kommer att jobba halvtid med personalfrågor på museet i fortsättningen. Den senaste tidens händelser med museifastigheten har dock inneburit mycket jobb och bekymmer. Som grädde på moset har det börjat läcka in vatten genom konsthallens tak. Vi har ännu inte hittat läckan.

En del av de frågor jag ännu inte haft tid att ta mig an kräver en hel del arbete varför de fått vänta. Andra går lättare och därmed snabbare att svara på och då har de gått före. Dessutom försöker jag vara dagsaktuell och då blir en del inlägg av nyhetskaraktär.

Antalet besökare på bloggen har ökat mycket. Jag skriver upp mätarställningen efter kl 22 varje kväll och det senaste dygnet innebar en toppnotering, över 820 besök. Ökningen innebär också mer mejlfrågor.

Jag tar tacksamt emot förslag och insändare till bloggen. Jag har fått en del sådant redan men det finns utrymme för fler. Så vill du debattera ett visst ämne eller förmedla en historia av vad slag de vara må så är du välkommen.

Och apropå debattera. Jag har förstått att alla har inte upptäckt möjligheten att kommentera blogginläggen. Under varje inlägg står det när jag lagt upp det mm. Och så står det "0 kommentarer" . Står det en annan siffra än 0 så innebär det att det redan finns kommentarer. Klicka där då kan du skriva en egen kommentar till inlägget. Siffran 0 ändras för varje inlägg till det antal kommentarer som är gjorda.

Sedan en tid har det dykt upp Googleannonser på bloggen. Det är främst beroende på att jag snart har utnyttjat gratisutrymmet och måste köpa mer utrymme för att kunna fortsätta med Uddevallabloggen. Annonserna ger mig vissa inkomster som kanske motsvarar kostnaderna för det utökade utrymmet. Jag vet faktiskt inte hur mycket inkomster det blir, antagligen inte så mycket. Annonserna skall ha viss bäring på innehållet i bloggen men jag tycker att i vissa fall är det tveksamt. Dejtingannonser känns ju inte särkilt relevanta exempelvis.

Lite roligt tyckte jag det var häromdagen då jag skrev om Hotel Royal som låg i kvarteret Sundberg. Strax dök det upp en annons för Hotell Royal bland annonserna.

Nu måste jag sluta för i dag skall jag ha en heldag i Gustafsbergsstiftelsens skogar. Jag skall få lära mig allt om skogarna av vår konsult Rolf Carlsson. Stiftelsen har förstås skog i direkt anslutning till Gustafsberg men också i Skredsvik och Hogstorp. Skälet till det är att Anders Knape köpte Gullmarsbergs säteri några år före sin död 1786. Säteriets marker var omfattande.//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar