2007-12-23

Bannor för dåligt arrangerat fackeltåg


(Arkivbild)
I dessa tider möts jag dagligen av vänliga personer som gratulerar mig till att ha blivit förvaltande direktör för Gustafsbergsstiftelsen. Men idag fick jag också bannor av en för mig okänd dam på stan.
I går var det ett fackeltåg som gick från Svenskholmen till Gustafsberg. Jag hade svagt hört talas om detta utan att veta några detaljer. Dessutom var jag sedan länge upptagen och hade därför ingen anledning att sätta mig in i det närmare.
Damen ifråga dök på mig utanför museet och klagade över att det inte fanns några tunnor att lägga de fortfarande brinnande facklorna i då fackeltåget kom fram till Gustafsberg. "Vi fick släcka facklorna med fötterna och jag tänkte på detta senare. Hela Gustafsberg kunde ju ha brunnit ner!"
Jag förklarade för damen att jag tillträder den 1 januari men sa också att anordnar man ett fackeltåg så får man också planera för var facklorna skall slängas. Inte kan det väl vara Gustafsbergsstiftelsens ansvar att arrangera dessa tunnor?
Det tyckte uppenbarligen damen. Vad man undrar nu är om de utbrända eller släckta facklorna ligger kvar på marken och skräpar?//

4 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt att vissa människor alltid anser att någon annan har ansvaret för deras gärningar.
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnar,
    Bra helger tillönskas du och din familj. Och lova mig att du håller din fackla brinnande också 2008!
    -loa

    SvaraRadera
  3. Grattis till utnämningen och lycka till som förvaltande direktör för Gustafsbergsstiftelsen. Har inte följt debatten så noga, men antar att detta innebar att Lennart Björk ratades. Vilket gör det extra trevligt... ;=)

    God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Det fanns möjlighet att slänga och släcka facklorna utanför Gustavsbergs badrestaurang som också var slutet på promenaden. Fackeltåget var en fantastisk upplevelse och det är kul att unga människor som flickan som ordnade det hela visar en sådan enorm drivkraft och engagemang för att förbättra sin stad. Synd att du missade tåget Gunnar. Du hade säkert tyckt om det!

    SvaraRadera